23 Şubat 2011 Çarşamba

AHŞAP ZEKA OYUNLARI

AHŞAP ZEKA OYUNLARI

ZEKA OYUNLARI


PEDAGOJİK FAYDALARI
İNSANLARIN ZİHİNSEL POTANSİYELİNİ AÇIĞA ÇIKARTMAYA YARDIMCI OLUR. ZEKA GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAR. AZİM VE SABIR GİDİ DEĞERLERİN KAZANILMASINDA ETKİNDİR.
PEDAGOJİK OLARAK BU OYUNCAKLARLA MEŞGUL OLAN ÇOCUKLARIN AŞAĞIDAKİ BECERİLERİNDE YÜKSELME GÖRÜLÜR:


GÜÇLENEN BECERİLER
DİKKAT & KONSANTRASYON & ODAKLANMA
ALGILAMA
ŞEKİLUZAY KONUMU ALGISI
ŞEKİLZEMİN ALGISI
HARAKET ZAMAN ETÜDÜ
ELGÖZ KOORDİNASYONU
MUHAKEME & MUKAYESE




GÜÇLENEN BECERİLER
ANALİTİK DÜŞÜNME & AKIL YÜRÜTME
SOYUT DÜŞÜNME
PROBLEM ÇÖZME
SINIFLAMA & SIRALAMA
TÜME VARIM & TÜMDEN GELİM
BENZERLİK GÖRME & FARKLILIK AYIRMA
PARÇABÜTÜN İLİŞKİLERİNİ KURMA


GÜÇLENEN BECERİLER
BÜTÜNLEŞTİRME & EŞLEŞTİRME & TAMAMLAMA & ARDIŞIKLIK
MERAK & KEŞİF
MUCİTLİK & ÜRETKENLİK & YARATICLIK
HEDEFE ODAKLANMA
BAĞIMSIZ İŞ YAPABİLME
İNCE MOTOR HAREKETLERDE PRATİKLİK




KULLANIM ALANLARI
Bilim Sanat Merkezlerinde.
Hastane Ve Kliniklerde
Rehberlik Araştırma Merkezlerinde
Danışmanlık Merkezlerinde
Okullarda, Etüt Merkezlerinde
Bilgi Evlerin Ve Kültür Merkezlerinde
Kıraathanelerde, Sivil Toplum Kuruluşlarında
Tüm Eğitim Kurumlarında



KULLANIM ALANLARI
Üstün yetenekli ve potansiyelli öğrenciler başta olmak üzere yetişkin ve yaşlılarda zihnin dinamik kalması için kullanılabilir.
Kurumlarda oyun odaları oluşturulabilir.
Oyuncak kütüphaneleri oluşturulabilir.
“Zeka oyunları kulüpleri” oluşturulabilir.
Rehberlik servislerinde zeki ve hareketli öğrencilerin çalışmalarında kullanılabilir.
Matematik sınıflarında kullanılabilir.
Engellilerin eğitiminde de kullanılabilir.



YÖNERGE
Bireysel ve 810 kişilik gruplarla yapılabilir.
Zeka oyunlarının çözümünde kolaydan zora olan sıralamaya riayet edilir.
Önceki oyuncak 4 kez çözümlendikten sonra bir sonrakine geçilir.
Oyuncakların çözülmesinde ve yapılmasında gruptaki sıralama kayıt altına alınır.
Oyunların çözümü de yapımı da zordur ve yarışma halinde yapılabilir.


ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Bu örnek çalışma 6 kişi üzerinde 3 oyuncak uygulanarak oluşturulmuştur. Ne kadar fazla oyun uygulanırsa o kadar sağlıklı sonuç alınır. Değerlendirme yukarıdaki tabloda ve aşağıdaki örnekte görüldüğü gibidir:
Oyuncakların çözülme zaman ortalaması ve ay olarak öğrenci yaşı çarpılır. Sonuç başarı sıralaması olarak karşımıza çıkar.



ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Gerek puan ortalamasında gerekse yaş ortalamasında sonuçta yuvarlama yapılır. Yani buçuk üstüne bir puan üstü, altına ise bir alttaki tam sayı puan olarak verilir.



ORTEST
Dakika X Yaş = Sonuç = başarı sırası
ÖRNEK: AHMET =  61 X 180 = 10980 = 4.
En düşük puan en başarılıdır.


SONUÇ
Zeka oyunları pratik zeka gelişimini sağlarlar.
Ölçme ve değerlendirmede de çok sağlıklı sonuçlar verirler.
Çoklu zekâ kuramına uygundurlar.
Üreticiliği ve mucitliği tetiklerler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder